Roadtrip a hegyekbe – bikini és nagykabát kötelező!

Előző este a couchsurfing hostunk kijelentette: munka után hazajön és roadtripre visz minket a hegyekbe. Addigra már megszoktuk, hogy a sziget minden pontján más és más időjárás fogad minket, de a hegyekbe végképp nem tudtuk, hogy öltözzünk, mivel oké, hogy hegy, szóval magasabban leszünk, de szeles lesz vagy pont, hogy nem? A hostunk szólt, hogy egy pulóver nem fog ártani, de nyugi, nem gyalogtúra lesz, nagyrészt kocsival mászkálunk majd. Ahogy ígérte, 11 környékén hazaért munkából és már készen is álltunk az indulásra.

Roadtrip a hegyekbe

Mintha egy másik sziget lenne

Az egész nap egy nagy meglepetéssorozat volt, mivel induláskor fogalmunk sem volt róla, hogy hova megyünk, mindössze két szót tudtunk: hegyek, roadtrip. Oké. Egész sokat autóztunk az első célpontig, a táj is teljesen megváltozott. A tengerparti homokos pálmafás látképet felváltotta a hegyi fenyőerdő. Volt, ahol konkrétan látszott is a hegyoldalban, hogy egy pontig pálmák nőnek, onnanstól fenyők. Szerintem ez tök jól nézett ki és érdekes volt. Az első szájtátós kis megálló a Caldera de los Marteles volt. Itt úgy kb. 12 fok lehetett, párás, hűvös levegő, de a kilátás mindent megért. Lőttünk pár képet meg szétnéztünk, utána mentünk is tovább.

Lesifotó, amit a hostunk lőtt rólunk, ahogy csodáljuk a tájat.

Mikroklíma?!

Az én egyik kedvencem a második hely volt, de őszintén, elég nehéz dönteni… Szóval következett Mirador del Pico de las Nieves. Itt már nem csak megálltunk az út mellett gyönyörködni, volt parkoló is meg lépcsőn fel lehetett menni egy kilátószerű részhez. Itt legnagyobb meglepetésünkre nem csak fotózkodni tudtunk meg nézelődni, de még napozni is. Na jó, azért nem bikiniben, de egy trikóban is tök melegnek érződött az idő. Felvilágosított minket a hostunk, hogy az úgynevezett mikroklíma miatt van az, hogy az egyik helyen fázol meg tök hűvös van, kicsit arrébb pedig napozni lehet és semmi szél nincs. Jó magyarosan *környezetklíma*. Ma is tanultunk valamit.

Roadtrip a hegyekbe

Itt már kezdett feltűnni, hogy valószínűleg a hátuljunk szebb, mint az elejünk, ezért készül csak ilyen lesifotó.

Peace & Love

Itt már kezdtünk picit fáradni, wc-re is kellett menni, úgyhogy kifejezetten örültünk, hogy a következő surprise egy aranyos kis városka volt, Artenara. Itt elláttuk földi szükségleteinket, aztán egy kis sétafika után mentünk tovább az élményvadászatra.

Roadtrip a hegyekbe

“Földi szükségletek” címszó alatt…:)

Kilátás a városkából

A béke szigete, a Tamadaba Természeti Park volt a sorban a következő. Szintén egy magasabb pontján a hegynek egy fenyőerdő sziklás szélére ültünk ki. A kilátás megint elvarázsolt, át lehetett látni Tenerifére, a levegő pedig hihetetlenül tiszta volt. Ami valamiért csak egy kis idő után tűnt fel, pedig ez adta a különlegességét a helynek, hogy halálos csend volt. Manapság szinte sehol sincs teljes csend. Vagy pittyeg valami, vagy a tv szól, vagy a forgalom zaja, vagy valami mindig van.

Roadtrip a hegyekbe

Parque Natural de Tamadaba – mint írtam, a béke szigete. Mi mást is lehetne ott csinálni, mint meditálni egy kicsit.

Roque nublo, avagy kapja be a világ

Na itt következett az én második nagy kedvencem – még vacillálok, úgysem fogom soha eldönteni, mivel az összes gyönyörű volt – a Roque Nublo. Innen látszik a béka szikla, legalábbis azt hiszem így mondják. Ha rákeres valaki Roque Nublóra, leginkább azt a jellegzetes két sziklát fogja látni, amit ha ott áll az ember, szintén láthat. Na, abból a kisebbik a béka szikla, bár szerintem erre bárki rájöhet egy kis képzelőerővel, mivel olyan az alakja 🙂

Roadtrip a hegyekbe

Amikor magas helyen áll az ember, elfogja egyfajta *avilágtetejénállok* érzés. Hát velem is ez történt.

Az utolsó megálló Mirador Degollada de las Yeugas volt, ami engem kicsit a Grand Canyonra emlékeztetett. Persze engem még sokminden emlékeztet sokmindenre, mivel nem jártam még mindenhol 🙂 A lényeg; ez is hihetetlenül szép volt. Megnéztük a naplementét és hazaindultunk.

Azon ritka képek egyike, ahol az elejünk látszik. Nem is lett annyira populáris, mint a többi 🙂

Méltó befejezése a napnak

Aznap estére is bevásároltunk. Megbeszéltük, hogy valami tészta legyen, de valami speckó helyi kaja, ha már főzünk. A nevére nem emlékszem, de úgy kell elképzelni, hogy ilyen leveles tésztából készült batyuba – ne tévesszen meg a név, óriási, inkább nem is batyu, hanem zsák – darált hús, zöldségek meg sajt van töltve és úgy megsütve az egész. Nagyon finom egyébként, de egyikünk sem birkózott meg vele. Én azért hősiesen legyűrtem a felét, de az sem volt semmi.

Roadtrip a hegyekbe

Nem szívesen gyalogoltunk volna annyit, szóval szuper volt, hogy kocsival be tudtuk járni ezt a gyönyörű környéket.

Mivel ez volt az utolsó éjszakánk a hostunknál, úgy döntöttünk csapunk egy kis partyt. Vízipipáztunk, ittunk, zenét hallgattunk, később előkerült a gitár és a karaoke. Természetesen nem hagyhattuk ki, megpróbáltuk megtanulni a Despacitót, nem túl sok sikerrel… A hostunk fáradhatatlanul fordította nekünk, hogy mi mit jelent és próbálta lassan, szájbarágósan ismételni nekünk a spanyol szavakat, de normál tempóra már nem ment, úgyhogy feladtuk 🙂 Hajnalig toltuk, aztán mindenki kidőlt. Erről inkább nem mutatunk képet a ti érdeketekben, helyette itt egy fotó a Pico de las Nievesről! 😀

[folyt. köv.]

Még több fotóért csekkold az Instagram oldalunkat!

A szerzőről

Mesi

Állatbolond, motormániás biológus, amatőr fotós és blogger, nem mellesleg tudok három labdát dobálni. Egyszerre.

Visszakövetések / Pingbacks

1. Hostelvadászat Las Palmasban - […] Az előző esti buli után csak kora délután sikerült kikászálódnunk az ágyból. Kajáltunk egyet a városban, aztán ahogy telt…
  2. Couchsurfing – egy olcsó szálláslehetőség - […] szerencsénk volt, hogy az első hostunk olyan jófej és segítőkész volt. Itt éppen a hegyitúránkon pózolunk, amire elvitt minket…

Válaszolj

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Mi

Hali!

Mesi és Evi vagyunk. Ha csak tehetjük, mászkálunk, utazunk, felfedezünk, egyszóval: megyünk. Valahová mindig. Ebben a blogban pedig igyekszünk megőrizni ezeket a kalandokat. Ha olvasnál még rólunk, katt ide!