Hostelvadászat Las Palmasban

Az előző esti buli után csak kora délután sikerült kikászálódnunk az ágyból. Kajáltunk egyet a városban, aztán ahogy telt az idő, egyre inkább tudatosult bennünk a tény, hogy ma este bizony nincs hol aludnunk. A maspalomasi hostunk, Lopez csak 4 napra tudott fogadni minket, utána Las Palmas felé vettük volna az irányt egy másik couchsurfinges sráchoz. Az utolsó pillanatig reménykedtünk, hogy nem szívódott fel és majd visszaír, de nem írt.

Hostelvadászat Las Palmas

Az utolsó reggeli. Azért király, hogy bármerre jártunk, délután 3-kor is tudtunk egy rendes reggelit enni. 🙂

Mindent az utolsó pillanatban

A kajálásból hazaérve, késő délután szomorúan konstatáltuk, hogy most már tényleg mennünk kellene. Az előző napokban még körbeírtunk couchsurfingen, de sajnos senki nem tudott minket fogadni, így maradtak a hostelek. Netre fel, hostelek csekk – elég durva árak voltak ahhoz képest, hogy amikor novemberben nézegettünk szállásokat, szinte nevetséges összegekért ajánlottak tök jó helyeket. Volt például egy szörfös hostel, ahol 7 éjszakára fejenként 18 ezer forintot kértek el, amiért bár csak egy-egy ágyat kaptunk volna, de ezért az árért teljesen megérte volna. De fő az adventure ugye, mi délen és északon is szerettünk volna pár napot eltölteni, plusz ha nem couchsurfingelünk, akkor lemaradtunk volna egy rakat király helyről, aminek a létezéséről sem tudtunk. Szóval jó volt ez így, de ha biztosra akarsz menni, akkor inkább foglalj időben.

Végül sikerült megtalálnunk az egész szigeten a legolcsóbb hostelt, a Columbust, ami pont Las Palmasban volt. Egy 8 ágyas szobában 4 ezer forint volt egy éjszaka, ami még pont belefért a büdzsébe. Csak egy napra vettük ki, hogyha nagyon brutális, akkor leléphessünk, bár nem sok kedvünk volt variálni. Én egészen a hazaérkezésünk utánig abban a hitben éltem, hogy ez volt életem első ilyen hosteles-több emberrel alvós élményem, aztán eszembe jutott, hogy amúgy nem, mert pár éve Máltán is 6-an aludtunk egy szobában egy hostelben, csak ott ismertem a többieket, úgy ahogy. 😀 Amúgy nagy szerencse volt, hogy aznapra nem horror áron sikerült szállást találni, mert azért kicentiztük rendesen, valljuk be. 🙂

Úton a fővárosba.

Irány Las Palmas!

Las Palmas kb. 30-40 perc autóútra volt tőlünk. Gyakorlatilag a sziget északi csücskében van, mi pedig lent voltunk délen, tehát az egész sziget lazán bejárható, főleg, ha kocsit is tudsz bérelni. Lopez felajánlotta, hogy elvisz minket, így szerencsére nem kellett buszoznunk, bár azzal sem lett volna semmi gond. Elkísért minket a hostelig és még be is jött és segített becsekkolni, megvárta, amíg lepakolunk és csak utána ment el. Hero.

Hostelvadászat Las Palmas

Las Palmas egy utcája egy rövid zápor után.

A hostel amúgy baromira tetszett, egyrészt tele volt chillelő fiatalokkal, másrészt ehhez képest full csend volt. Az ott dolgozók közül páran mezítláb jártak és az egész hangulat olyan hippis volt. 🙂 Egy hatalmas közös étkező-konyhából nyíltak a szobák; a miénk végülis nem 8, hanem 12 ágyas lett, de az a plusz négy már nem oszt nem szoroz. Négy darab háromemeletes ágy volt bent, én megkaptam az egyiknek a legfelső szintjét, Mesi egy másiknak a középső szintjét. Lepakoltunk és be is mentünk a városba szétnézni.

Pár méterre volt tőlünk a Las Palmas Cathedral.

Felfedezőtúra ON!

Mint kiderült, a város legszebb részén voltunk, a központnak a központjában. Iszonyat szerencsénk volt. Mellettünk közvetlenül volt a Las Palmas Cathedral, vele szemben a Városháza, a Columbus Square és a Calle Triana nevű baromi hosszú és aranyos kis sétálóutca is. Nem is beszélve arról, hogy a tengerparttól kb. 5 perc sétára voltunk.

Colombus Square.

Az egyik kis téren beültünk pizzázni meg sörözni („Nem is volt olyan nagy ez a buli, ha még van kedvünk sörözni!”). Itt azért feltűnt, hogy az árak magasabbak, mint a déli parton, de az egyik legfinomabb pizza volt, amit ettem. Ami még nagyban különbözött a déli résztől, – legalábbis ekkor még csak ennyit tudtunk leszűrni idő és tapasztalat híján – hogy rengeteg volt a hajléktalan. Ahogy ültünk a téren, nem túlzok, kb. 5 percenként odajött egy-egy érdekes kinézetű fazon, hogy adjunk neki pénzt, ha az nincs, akkor cigi is jó persze. Ami a legmeglepőbb, hogy mind beszélnek angolul! Szóval még azzal sem tudsz kibújni, hogy külföldi vagy és nem beszélsz spanyolul, mert elkezdi mondani angolul. Keménynek kell lenni. Szerencsére megedződtünk a maspalomasi parti asszonyok után…

Pizza+sör=boldogság.

A pizza után kimentünk a partra, – már amennyire lehetett, mert a part mentén egy 4 sávos autóút futott végig, és csak cselesen lehetett egyik oldalról átjutni a másikra – és nekiindultunk az ismeretlennek. Gyalogoltunk kb. 40-50 percet, aztán rájöttünk, hogy na, ez inkább biciklis téma lesz, így befordultunk a város felé és egy másik úton indultunk vissza. Kicsit el is tévedtünk, de nem volt gáz, az irány jó volt és tudtuk, hogy előbb-utóbb ismerős lesz a táj. Ki is lyukadtunk a sétálóutcánk messzebbi végénél, ami már ismert terep volt és leültünk még egy sörre.

Calle Triana.

Már este 11 felé járt, így visszaindultunk a hostelbe. Az éjszaka azért nem volt felhőtlen, 1-ig ment a buli az étkezőben, a 12 emberből 3 mindig horkolt, és az alattam fekvő csaj is folyamatosan fészkelődött, ami miatt szabályosan kilengett az ágyam. 😀 ….szóval fogtuk magunkat és becsekkoltunk még két napra!

[folyt. köv.]

További fotókért csekkold az Instagram oldalunkat!

Értékeld a cikket! Ha tetszett, ajánld az ismerőseidnek! 🙂 ⤵️⤵️⤵️

A szerzőről

Evi

A három dolog, ami a legfontosabb az életemben: a zene, a barátság és az élményvadászat.

Visszakövetések / Pingbacks

1. Városi biciklitúra - Las Palmas - […] után visszamentünk a szállásunkra, hogy végre kibérelhessük a bicikliket és nekivághassunk a városnak. Gyerekek, nem minden […]
  2. Mire elég 3 óra Madridban? - […] van. Eszembe jutott, hogy van nálam egy reptérről hozott 5 centes kisüveges pálinka, amit a las palmasi hostunknak szántunk…
  3. Couchsurfing – egy olcsó szálláslehetőség - The Runaway Gals - […] Mindig legyen back-up terved. Mivel ez nem egy hostel, szálloda, stb. és a foglalásod sem hivatalos, ezért áll az…

Válaszolj

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Mi

Hali!

Mesi és Evi vagyunk. Ha csak tehetjük, mászkálunk, utazunk, felfedezünk, egyszóval: megyünk. Valahová mindig. Ebben a blogban pedig igyekszünk megőrizni ezeket a kalandokat. Ha olvasnál még rólunk, katt ide!