Fuerteventura – Egy nap a szörfsuliban

Mindig is a bakancslistámon volt, hogy egyszer megtanuljak szörfözni. Mondjuk nagy magabiztossággal egyből California partjaira képzeltem a dolgot, ami egy fokkal extrább lett volna, de kit érdekelnek a részletek, ha az élmény ugyanaz? Fuerteventura Európa egyik szörfparadicsoma, ami elérhető közelségben van hozzánk és nem mellesleg a bankszámládat sem nullázza le.

A sziget fővárosába, Corralejóba mentünk.

Fuerte-micsoda?

Fuerteventura a Kanári-szigetek legnagyobb szigete, ami a legközelebb esik Afrikához. Ahogy a nevéből is adódik (fuerte = erős, ventura = szél), szinte állandóan fúj a szél, a helyzete miatt pedig egész évben jó idő van, ezért a szörfösöknek ez az egyik kedvenc helye. A sziget tele van homokos partokkal is, ezért megtanulni is sokkal egyszerűbb, vagy legalábbis kevésbé félelmetes, mint a sziklás részeken.

A szörfözés itthon valahogy még mindig egy elérhetetlen, szinte már “úri” dologként van emlegetve, pedig nem kell messzire menni, hogy kipróbálhassa az ember, főleg nyáron. Sokan végig abban a hitben voltak, hogy windsurfözni vagyunk (tudjátok, a vitorlás szörf), meg páran kérdezték, hogy “most akkor ez tényleg a rendes szörfözés lesz?”.  Volt ismerősöm, aki még a képeket látva sem gondolta volna, hogy ez igazi szörfözés. 😀 Pedig az igazság az, hogy se nem elérhetetlen, se nem drága dologról beszélünk, kipróbálni tehát mindenki ki tudja, aki akarja. Megtanulni persze már más tészta.

Fuertén a turizmusra és a szörfiskolákra építenek. Egymás hegyén-hátán voltak a jobbnál jobb szörfsulik, ahová tetszőleges napra be lehet iratkozni oktatásra plusz még szállást és kaját is biztosítanak, ha akarod. Mi egy all int nyomtunk, mivel így jöttünk ki a legjobban pénzben és időben.

Mennyi az annyi?

Összesen 110 ezer forintot fizettünk fejenként:

• 7 éjszaka szállásért a szörfsuli hostelében, ahol csak mi 3-man aludtunk egy szobában
  • 6 nap szörfoktatásért, amiben benne volt a szörfdeszka bérlése, a neoprén ruha bérlése és az, hogy hoztak-vittek minket kocsival minden nap
  • 6 nap korlátlan reggeliért és tízóraiért
  • …ja és volt medence a szálláson!

A repjegyünk 40 ezer forintba került Bécsből odavissza. Bécsbe FlixBusszal mentünk el Pestről kb. ezer forintért. Összességében ezt az egész összeget kifizetnénk a Balatonon is egy hétért, csak szörfiskola nélkül.

A jobboldali srác a szörfoktatónk volt, Markus. Tesómmal próbáltak egy menő gördeszkás fotót lőni. Én meg fekszek.

A hostel tényleg nagyon menő volt, volt egy hatalmas konyha, közös tér, kanapék, tv meg hangcucc, egy csomó társasjáték, külön fürdőszoba a lányoknak meg a fiúknak + minden nap takarítottak utánunk, ami nem volt hátrány a rengeteg homok miatt, ami még itthon is ömlött a cuccaimból.

Egyébként ha nem is egy egyhetes szörfoktatásra akarsz menni, hanem csak elmész nyaralni, de már tudod, hogy lehetne majd szörfözni is, megéri még otthon lefoglalnod 1-2 napot, mert helyben a többszörösét kérik el.

Ha összeadogatod, helyben is kb. 110 ezer forintra jön ki a szörfoktatás, viszont szállás, kaja és fuvar nélkül!

Na és akkor a hosszú bevezető után lássuk, hogyan is néz ki egy nap a szörfsuliban:

09:00 Reggel

9-kor csörög az óra. Arra ébredsz, hogy mindened fáj, még az is, amiről eddig nem is tudtál, hogy létezik. Mellette egy enyhe másnaposságot is érzel, mert előző este sokáig nyomtátok a Rock Caféban. Legszívesebben leszarnád az egészet és nem mennél sehova, de az étkezőben már mindenki vígan beszélget, úgyhogy esélyed sincs visszaaludni. Kimész, öntesz egy hatalmas bögre kávét, csinálsz egy nutellás kenyeret (igen, azt toltam majdnem minden nap 😀 ) és hálát adsz az égnek, hogy végül felkeltél, mert süt a nap és mindjárt mentek szörfözni és kurvajó lesz ez a nap is!

10:00 Indulás szörfözni

10-kor kipakoljátok a szörfdeszkákat a kertbe és összeszeditek a wetsuitokat egy kosárba. Bepakoltok a kisbuszba és indulás jó hullámot keresni! Félúton megálltok kávézni egy fél órára (néha szamarat etetni is),

aztán mire megtaláljátok a megfelelő partot, ami a kezdőknek sem halálos, de azért vannak hullámok, illetve még nem foglalta el egy másik szörfsuli, pont kihevered a tegnapot és kezdesz belelkesedni.

Ezen a parton voltunk a legtöbbet, ez El Cotillo.

11:30 Le a partra

Magadra erőszakolod a wetsuitot, aztán próbálsz lesétálni a sziklákon a hatalmas szörfdeszkával a kezedben, amin sehol nincsen fogás. Ezek nagyobb méretű deszkák, mint amiket a filmekben lehet látni, mert az ilyeneken sokkal könnyebb megtanulni felállni és egyensúlyozni, aztán idővel lehet egyre kisebbre váltani.

Szóval leszerencsétlenkeded magad a partra. Az oktató tart egy bemelegítést, aztán még a homokon újra átgyakoroljátok, hogy hogyan is kéne majd a vízben ráállni a deszkára. A földön egész könnyű!

12:00 Be a vízbe

A vízben kb. 2 x 1,5 órát töltötök, de ez bőven elég ahhoz, hogy szinte a végkimerülésig elfáradj. Miután az első nap megtanultuk az alapokat, már egyedül keressük a hullámot és állunk fel, de ha igyekszel közel lenni az oktatóhoz, akkor nagyobb rá az esély, hogy a bénázásodat látva segít. Ilyenkor nem neked kell a kezeddel pedálozni, hanem ő megtol, amikor jön a hullám, és neked csak magára a felállásra kell koncentrálnod. Nekem az elején volt egy pár sikerélményem, aztán a közepe fele annyira fáradtak voltak a kezeim, hogy 1-2 napig egyáltalán nem bírtam felállni, aztán a vége fele megint belejöttem. Ez a keserű igazság!

Tesómnak tökjól ment!

Arra jöttem rá, hogy a szörfözés arra jó, hogy kikapcsolja benned a fölösleges aggodalmakat. Amikor maga a vízben állás is egy küzdelem, és 15 másodpercenként arcon csap egy hatalmas hullám, ami után a taknyod-nyálad-könnyed folyik, nem jut időd azon gondolkodni, hogy valamit nem csináltál meg a munkahelyen, a barátaid utálnak vagy le vagy égve – csak az lebeg a szemed előtt, hogy a következő hullámnál fel tudj állni a deszkára arra a pár másodpercre vagy a lehető legkevesebb sónyeléssel meg tudd úszni, ha kivárod a következőt. Szóval elég könnyen átértékelődnek a dolgok az emberben ilyenkor. 😀

Na, mielőtt kiikszelnéd az oldalt, hogy a szörfözés szar és veszélyes és meghalsz, vannak ám ennek jó oldalai is. Kezdőként persze inkább a nehézségeket tapasztalja meg az ember, de szerintem ez pont az a sport, aminek a megtanulásába érdemes időt rakni.

Amikor egyszer-egyszer sikerült felállnom arra a pár pillanatra, valami hihetetlen jó érzés volt, akkora adrenalint kaptam, hogy utána megint lelkesen próbálkoztam fél órán keresztül. Gondolj bele, mi lehet, ha valaki fent is marad! A másik, hogy a szörfösök valszeg nem véletlenül néznek ki úgy, ahogy. 🙂 Egy hét után olyan izmosak voltak a karjaim, hogy le akartam fotózni és villogni vele a haveroknak. Csak aztán úgy voltam vele, hogy minek, úgyis tudják, hogy erős vagyok.

Szóval szabad vagy, tele vagy adrenalinnal, süt a nap és ott a tenger, ráadásul még jól is nézel ki. Meg vagyok győzve.

Ha ki akarod próbálni a szörfözést, mindenképpen egy szörfsuliban kezdd a dolgot, ne egyedül! Egyrészt egyedül fogalmad sem lesz róla, hogy mit kell csinálni, másrészt totálisan életveszélyes. Nekünk beszéltek arról, hogy mire kell odafigyelni, ha például kisodor egy hullám a nyílt vízre, és hát pont az ellenkezőjét, mint amit gondolna az ember. Arra sem árt odafigyelni, hogy a víz folyamatosan sodor az egyik irányba, így előbb vagy utóbb a szikláknál kötsz ki, ha nem foglalkozol vele. Még így, hogy folyamatosan figyeltek ránk, sem voltunk teljes biztonságban, nemhogy egyedül.

A másik, hogy folyamatos visszajelzést kapsz arról, hogy miért szar, amit csinálsz. 😀 Viccet félretéve, ezek a fotók is azért készültek, hogy utána vissza tudjuk nézni őket és az oktató meg tudja mutatni, hogy mit csinálunk rosszul. Egyik nap gopróval videózott is, azon meg könnyesre röhögtük magunkat, de utolsó napra megértettem, hogy mit rontok el! Szóval legközelebb úgy érzem, tényleg menni fog!

A sziklán fekve mondjuk semmit nem lehet elrontani, ez is egy életcél.

Na de folytassuk a napi listát:

15:20 Indulás haza

Leszerencsétlenkeded magadról a neoprént, közben majd megfagysz, annyira fúj a szél. Beveted magad a kocsiba és csendben ülsz hazáig. Nincsenek ilyen fölösleges energiák itt beszélgetésre.

A kocsi tetején az oktatónk. 😀

16:00 Pihenő a szálláson

Fogalmazzunk inkább úgy, hogy sorban mentek fürdeni és mire mindenki elkészül, hajat mos, átöltözik, eltelik az idő. Közben megisztok egy sört, dumáltok a többiekkel (egyszerre 10-12-en voltunk a hostelben, főleg németek) és kitaláljátok, mit csináltok még aznap.

A kezdő csapat. A többieket elvitték a sziklákhoz.:P

17:30 Kaja, pia, partytime

Fél 6 körül már úgy érzed, hogy két napja ébren vagy, de annyira korán van még, hogy valamit muszáj csinálni. Főleg, hogy november végén is csak este 7 után sötétedik és kellemes 25 fok körül van, esélytelen, hogy te majd a szálláson fogsz ücsörögni. Általában nézelődtünk a városban, ha korán volt még, akkor kimentünk a tengerpartra vagy elmentünk kajálni, aztán esténként kocsmatúráztunk.

Ami nekem különösen tetszett, hogy Fuertén szinte minden bárban minden egyes nap élőzene volt, és ráadásul jó! Nem tudom, honnan szalajtottak ennyi jó zenészt, de itthon se lenne rossz valami hasonlót összehozni, ha nem is minden nap, de legalább a hétvégéken. Éjfél körül általában mindenhol meghalt a buli, de valósznűleg ez azért lehetett, mert a legtöbben szörfözni voltak a szigeten, másnap tehát kelés, mozgás.

01:00 – 03:00 Ágyba kerülés

Általában ilyen hajnal 1 és 3 között kerülsz ágyba attól függően, hogy mennyire sikerül jól a buli. Mostanra gondolom értelmet nyert, hogy reggel 9-kor miért fáj minden. 😀

Így nézett ki egy átlagos napunk. Olyan szempontból tök jó volt, hogy minden napra volt programunk és tényleg intenzív volt az oktatás, viszont a szigetből magából nem sokat láttunk. Úgy lett volna ideális, ha minden másnap mentünk volna csak szörfözni, mondjuk akkor nem lett volna elég a 7 nap semmire. Azért nagyjából Corralejót meg a környező partokat olyan 30 km-es körzetben bejártuk, de én szívesen átmentem volna Lobosra és Lanzarotéra is. De majd legközelebb.

Ha kedvet kaptatok, bátran ajánlom az Ineika Surfschoolt, ahol mi is voltunk. Kedvesek, segítőkészek és baromi jól motiválnak! 🙂

…ééés ha olvasnál még a Kanári-szigetekről, csekkold a korábbi cikkeinket Gran Canariáról!

Még soksoksok kép az instán:

A szerzőről

Evi

A három dolog, ami a legfontosabb az életemben: a zene, a barátság és az élményvadászat.

Válaszolj

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Mi

Hali!

Mesi és Evi vagyunk. Ha csak tehetjük, mászkálunk, utazunk, felfedezünk, egyszóval: megyünk. Valahová mindig. Ebben a blogban pedig igyekszünk megőrizni ezeket a kalandokat. Ha olvasnál még rólunk, katt ide!